Budapest, Nyugati tér 4/c.
A vendéglátás csak a századforduló után kezdett életre kelni Újlipótvárosban; bár a Vígszínház büféjét és alagsorban lévő éttermét sokan istenítették! A jelentősebb éttermek és kávéházak csak a századfordulón alakultak ki a környéken. A Vígszínház kávéház például nagyon népszerű és magas minőségű volt, de nem tartozott szorosan a területhez, hiszen a Nyugati tér északi oldalán, a félkör alakú hatalmas bérház földszintjén volt. Ennek ellenére az újlipótvárosi gyarapodó lakosság kezdetben szívesen látogatta, hiszen egyrészt a környék legelőkelőbb kávéháza volt. Másrészt akkoriban minden színházhoz „tartozott egy saját kávéház”, s ezt a címet a Vígszínház melletti Club kávéház nem viselhette, mert mire megépült, a név már 2 éve foglalt volt.
Leírás:
Vígszínház kávéház. Berendezése a szokásos volt, Thonet-székek, aranyozott cirádák, márványasztalok. Reiner Mór tulajdonos nem hagyta, hogy a belső berendezést modernizálják, pedig akkor már "fényreklámok, autók fényszórói, nikkeleinek ragyogása, kürtök szólamai, fényesre világított autóbuszok surrogása, dübörgése tölti be az éjjelt" — írja a korabeli hírlapíró. Reiner úr azonban mielőtt jobblétre szenderült, átadta fiának az üzletet, akit rögtön
elkapott a korszerűsítési láz. Megkereste a modernek egyik főalakját, a neobarokk-népies irányt már régóta otthagyó Kozma Lajost, és megkérte, hogy alakítsa át az üzletet. A Vígszínház kávéház vezetői megérezték a korparancsot,
kávéházuknak "mai formát" szándékoztak adni, s nem pusztán esztétikai okokból, hanem mert "igen jól tudták, hogy ha elvesztik az eleven élettel való kontaktust, akkor veszve vannak, akkor üzemük a lassú, de biztos halál felé halad" - véli egy korabeli szakértő. Jól választották meg a tervezőt, Kozma hallatlanul értette az új térszervezési módokat, kiváló segítői voltak, mindamellett rengeteg nemzetközi tapasztalattal rendelkezett.
A kávéházba belépőt rögtön mellbe vágta a falakat borító rengeteg új anyag, ezek meleg, lüktető színhatása, ami teljességgel új volt az akkori Pesten; talán csak a Bucsinszky hasonlítható hozzá. Differenciált berendezésű termek, a tervező elegáns és kényelmes ülőbútorai emelték a színvonalat.
Kozma más művészeket is bevont a tervezésbe, a pincesörözőbe Gádor kerámiái és Pekáry figuratív alkotásai kerültek. A pincesöröző bútorait a híres Reinitz-féle fémbútorgyártó cég készítette. Kozma elegáns vonalvezetésű, nagyvonalú kávéháza ugyancsak eltűnt a történelmi felfordulásban.
1945 után egy illusztris tejivó lett belőle, manapság egy bankfiók székel benne.